Kanske får flytta till Uppsala?

I våras var jag och min familj i Österbybruk för att hälsa på min svägerskas familj och ställa ut hundarna på hundutställning. Vi var där lite längre än en helg för en gångs skull och passade på att få en guidad tur i Uppsala av svägerskans familj. Vi besökte någon kyrka (kyrkor är inte min grej), kollade på deras universitet m.m. Så klart fick jag dra med mig folket till affärsgatorna, till slut så gav de med sig! Där blev jag guidad till en helt underbar liten butik, som jag längtar till ofta! Mamsell K heter butiken, en liten prylbutik med sånt som jag älskar. Ångrar mig djupt att jag inte la handskarna på hattaskarna som fanns där inne, hade faktiskt kunnat få med mig en hel del prylar!
Men, anledningen till varför jag skriver om detta är för att jag upptäckt att Mamsell K har en internetshop! Inte lika roligt som att gå in i den fysiska butiken, men vad gör man inte när man bor X antal mil ifrån Uppsala?

Och!
På vägen hem svängde vi förbi en annan butik som jag nästan blev ännu mer förälskad i, som jag dessutom fick åka tillbaka till ännu en gång dagen efter (eller var det samma dag?). Där fanns verkligen allt! Precis i min smak. Där fick jag faktiskt köpt ljuslyktor, pillerask och diskmedelspump från cult design. Butiken heter Fullerö Handel. Den har däremot ingen internetshop :(

LYLLOS alla er som bor i eller nära Uppsala!
→ Länk till Mamsell K
→ Länk till Fullerö

...bara de två butikerna skulle kunna få mig att flytta närmare Uppsala.
& såklart för att Karolin bor där.

Kommentarer
Svägerskan

Tack för dom julklapps- och födelsedagspresenttipsen =) Vi ska åka upp om några veckor så då kan du skicka med en beställningslista ;) Kram

Karolin

Men åh...du är sötast!



Uppsala är ganska bra faktiskt, och nu har vi ju en Hello Kitty butik också :)


Blogg: http://cutethoughts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback