Julmåsten!

Den här urfina julgruppen fick jag av mormor idag, tusen tack mormor! Så himla fin. Ser ni att det ligger en liten tomte vid ljuslyktan? Där kan han ligga och värma sig när ljuset är tänt :)


Julgrupper tycker jag är måsten till julen, det är fint och kreativt. Tidigare år har jag gjort egna också men inte i år så jag köpte färdiga här i blomsteraffären, pinsamt va? Men de var tjusiga också ;)


Fick en julblomma och tomte av mamma och pappa förut också när de var här på middag, får fota dem imorgon eller senare. Nu kollar jag på Bingo Lottos uppesittarkväll, vi satsar på att bli miljonärer ikväll. Hade vart nåt! Dock blev jag helt själv nu mellan bingo-pauserna, haha! Dennis ligger i sovrummet och spelar tv-spel. Uppesittarkväll är ett måste!

Andra måsten i juletider är levande ljus! Så vackert, men såå farligt! Glömde släcka ett ljus vid första advent innan jag och min kusin gick ut på promenad med hundarna, som tur var hände inget. Mindre tur hade mormors väninna som fick hela sitt kök nedbrunnet. Så GLÖM för sjutton inte att släcka ljusen efter er!
När jag var liten fick jag och min bror alltid små tomtar i lera och att ha tomtefamiljen framme på jul är en självklarhet för mig, den är så söt! Står just nu på vår tv-bänk bredvid Dennis rosa svärburk, brukar hamna några kronor i den när vi spelar tv-spel... speciellt när jag spelar då, hmpf!
Och under granen sitter en läskig tomte, min bror har en likadan också, vi fick dem som små men jag minns faktiskt inte varifrån? Vet bara att jag alltid har tyckt att dem är så himla läskiga. Kolla flinet liksom! Så han får passa julklapparna som måste ligga under granen.


Vad har ni för måsten under juletider?


Kommentarer
Alisa ♥ Amor Vincit Omnia - God Jul

Naw så mysigt och fint!:) Mina julmåsten är väl julpynten i allmänhet, maten och se filmen Grinchen och åka skridskor i Kungsträdgården på annan dag!:)


Blogg: http://alisagonzalez.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback